سفالگری درواقع به هنری گفته می‌شود که قدمت زیادی در تاریخ کشورمان دارد، البته باید به شما بگوییم که طی زمان‌های زیادی یکسری از متدهای سفالگری دچار تغییر و تحول شده‌ است و مواردی به این صنعت اضافه شده اما هنوز هم هدف اصلی خودش از گذشته را حفظ کرده ‌است و در حال حاضر در بین افراد و علاقه ‌مندان محبوب شده ‌است؛

چرا که نکته مهمی در مورد آن وجود دارد، این است که روی سفال می‌توان خلاقیت‌های زیادی ایجاد کرد و طرح‌های گوناگونی را پیاده سازی کرد؛

درواقع یکی از ابزارها و متدهای مهم نقاشی برای کسانی است که می‌خواهند خلاقیت خودشان را روی سفال پیاده سازی کنند و از طرفی برای کار کردن و نقاشی کردن روی سفال شما به ابزارهای خیلی پیچیده‌ ای نیاز ندارید و آموزش نقاشی روی سفال در کمترین زمان ممکن به شما داده می‌شود و مدتی پس‌ از یادگیری آن می‌توانید خودتان اقدام به نقاشی کردن روی آن کنید.

5/5

دوره جامع آموزش نقاشی روی سفال

ابزارهای مناسب برای یادگیری نقاشی روی سفال

هر سبکی از نقاشی دارای یکسری ابزارهای مخصوص به خودش است. شما ازآنجایی‌که بخواهید یک سبک نقاشی را در این حرفه یاد بگیرید، باید یک سری ویژگی‌های مناسب آن را هم در نظر داشته باشید؛

به همین دلیل دلیل برای پیاده سازی طرح تان به یکسری ویژگی‌ها و استانداردهای آن حرفه نیاز است که باید از ابزارهای مخصوص به خودش استفاده کنید.

برای نقاشی روی سفال به لوازمی خاص نیاز دارید اول از همه، مهم‌ ترین آن یک ظرف سفالی است.

این ظرف می‌تواند با توجه به سلیقه شما و طرحی که می‌خواهید روی آن پیاده سازی کنید انتخاب شود. اندازه و ابعاد و حتی مدل آن به نوع نقاشی شما بستگی دارد‌. دومین ابزار مناسب نقاشی روی سفال سمباده می‌باشد که باید کارتان را سمباده زنی کنید.

سومین مورد گواش یا رنگ آکریلیک است در کنار آن باید از چسب چوب، قلم مو و اسپری ثابت‌ کننده‌ی رنگ روی سفال هم استفاده کنید تا طرحتان را بتوانید خیلی ساده و راحت پیاده سازی نمایید.

5/5

رنگ آمیزی روی سفال

برای نقاشی کردن روی سفال و رنگ آمیزی کردن باید به یک سری نکات توجه کنید.

اول از همه باید ظرفتان را آماده‌ سازی کنید، آماده‌ سازی کردن ظرف در واقع نقش خیلی مهمی در پایه دارد؛

چرا که اگر شما بتوانید سفال تان را خوب آماده کنید مراحل دیگر را هم می‌توانید پیاده سازی کنید، دومین مرحله استفاده از چسب چوب است شما باید چسب چوب را با آب ترکیب کرده و روی سطح ظرف بکشید؛ چرا که چسب چوب مانع از خورده شدن رنگ توسط سفال می‌شود و پس‌از خشک شدن دوباره باید سطح سفال را سمباده بزنید.

کار بعدیتان که درواقع کار اصلی محسوب می‌شود، انتقال طرح است شما می‌توانید طرح خودتان را با استفاده از ابزارهای گوناگون روی سفال بکشید برای نقاشی روی سفال می‌توانید از رنگ آکریلیک و یا حتی ماژیک هم استفاده کنید.

نقاشی روی سفال با ماژیک در حال حاضر محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرده‌است و کار برای شما خیلی ساده‌تر نسبت‌به ابزارهای دیگر می‌باشد.

البته شما می‌توانید نقاشی روی سفال با رنگ روغن رو هم انجام دهید در مرحله آخر شما باید طرحتان را تثبیت کنید و از اسپری روی سفال استفاده کنید.

5/5

نکاتی برای نقاشی روی سفال

برای نقاشی روی سفال حتما باید از چسب چوب استفاده کنید. خیلی از افراد دلیل آن را می‌پرسد؟

باید در جواب به شما بگوییم که سفال خیلی ساده و راحت رنگ را می‌خورد، زمانی‌ که شما از چسب چوب استفاده می‌کنید، لایه‌ای روی آن ایجاد می‌شود که سبب شده تا سفال و رنگ با همدیگر ارتباط نداشته و این فرایند انجام نشود. همچنین زمانی‌که شما از رنگ روی چسب چوب استفاده می‌کنید، خیلی مقاوم‌تر و براق‌تر می‌گردد.

نکته دیگری که در مورد سفال وجود دارد این است که سفال را می‌توانید با هر رنگی رنگ‌آمیزی کنید اما اگر بعد از این‌ که رنگ رو زدید، اقداماتی برای تثبیت آن انجام ندهید خیلی ساده و راحت از بین می‌رود و با یک‌بار شستشو کردن هم پاک می‌گردد؛

به‌همین دلیل شما حتما باید پس‌ از اتمام کار اسب اسپری تثبیت‌کننده رنگ یا کریستال ثابت و حتی روغن جلا هم استفاده کنید تا کار شما ماندگار و ثابت باشد.

5/5

جهت مشاوره پیغام دهید

    در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.