نقاشی روی سفال – روش کار و آموزش

نقاشی روی سفال هنری است که دارای قدمت بسیار زیادی می باشد و در این سال ها دستخوش تغییرات شده است.

نقاشی روی سفال در بین علاقه مندان نقاشی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شما می توانید آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن یاد بگیرید و از آن استفاده کنید، اگر علاقه کافی داشته باشید و به سراغ دوره های معتبر بروید.

نقاشی روی سفال در حال حاضر با ابزارهای متفاوت انجام می شود که هر کدام کارایی و کارکرد بهتری دارند.

نقاشی روی سفال از چه جایی شروع شد؟

نقاشی روی سفال از جمله هنرهایی است که قدمت هزاران ساله دارد، سفال از ابتدای کار بشر مورد استفاده آن ها بوده است، طوری که در حال حاضر استفاده از سفال بیشتر برای انجام کارهای تزئیناتی است.

سفال اهمیت زیادی دارد و شما می توانید از آن به نحو احسن بهره بگیرید. هنگامی که شما می خواهید طرح های زیبا روی سفال اجرا کنید می بینید که از ظرفی ساده به محصولی فوق العاده تبدیل شده است.

ابزارهای لازم برای نقاشی روی سفال

برای نقاشی کردن شما به یک سری ابزارها نیاز دارید که در دوره های آموزش نقاشی روی سفال، مربی نحوه کارکرد با ان ها را به صورت کامل به شما آموزش می دهد. برای نقاشی روی سفال باید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

 

  • ظرف سفال
  • سمباده
  • چسب چوب
  • قلم مو
  • اسپری ثابت کننده رنگ روی سفال
  • رنگ یا گواش

تکنیک های نقاشی روی سفال

نقاشی کردن روی سفال به یک سری مهارت ها و تکنیک ها نیاز دارد که اگر آن ها را انجام ندهید، خروجی کار مناسب نخواهد بود. این تکنیک ها در تمامی مراحل باید صورت بگیرد.

آماده سازی ظرف

اولین مرحله این است که شما بتوانید ظرف را آماده کنید. آماده سازی ظروف مهم ترین مرحله است. خود سفال به تنها قابل استفاده نیست، چرا که سطح سفال و یکدستی ندارند و باید آن ها را یکدست سازی کنید. از طرفی ظرف را با آب سرد بشورید و بگذارید آن خشک گردد.

زیر سازی

مرحله بعدی این است که سپس مقداری چسب چوب را با آب ترکیب کرده و سپس روی سطح ظروف بکشید، چسب از خورد شدن رنگ سفال ممانعت می کند و پس از خشک شدن آن باید مجدد سطح سفال را از سمباده بکشید، تا کارایی و کارکرد آن بتواند به خوبی صورت بگیرد.

زیر سازی هم یکی دیگر از کارهای مناسب می باشد که سطح سفال به خوبی آماده کارایی باشد.

انتقال طرح

مرحله بعدی این است که طرح را انتقال دهید. طرح ها را شما باید با توجه به مدل نقاشی انتخاب کنید و سپس بتوانید طرح های مد نظرتان را روی سفال بگذارید.

طرح ها می تواند متفاوت باشد و هر کدام یک زیبایی دارند. شما باید بتوانید برای کسب درآمد با توجه به سلیقه و نیاز مشتریان، طرح ها را انتخاب کرده و آن ها را روی ظرف بگذارید.

تثبیت طرح

پس از این که مراحل گفته شده انجام شد، رنگ آمیزی باید روی طرح صورت بگیرد. رنگ آمیزی و خشکی رنگ بخش مهمی است که باید رنگ آمیزی آن صورت بگیرد. رنگ آمیزی و خشک شدن رنگ روی سفال باید به صورت اسپری ثابت کننده انجام شود.

5/5

دوره جامع آموزش نقاشی روی سفال

دوره آموزش دوره نقاشی روی سفال

برای یادگیری مراحل نقاشی کاری که باید انجام دهید این است که به صورت تخصصی در دوره های آموزشی شرکت کنید.

دوره آموزشی نقاشی سفال به شما کمک می کند تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن، مراحل و تکنیک های لازم را بیاموزید و از آن برای موفقیت در کسب و کار استفاده کنید. اگر شما بتوانید در دوره های معتبر شرکت کنید، در زمان مناسب به نتایج خوبی برسید.

دوره آموزش نقاشی روی سفال می تواند به صورت آنلاین برگزار شود. نقاشی روی سفال کارایی مناسبی داره و به شما کمک کرده تا آموزش مجازی بدون محدودیت و هزینه های اضافی به شما کمک کند.

5/5

جهت مشاوره پیغام دهید

    در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.